۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۹:۵۱

پارلمان ادیان جهان در ملبورن میزبان دالایی‌لاما می‌شود

پارلمان ادیان جهان در ملبورن میزبان دالایی‌لاما می‌شود

رهبر معنوی بودائیان تبت اواخر سال میلادی جدید به ملبورن استرالیا سفر کرده تا در نشست پارلمان ادیان جهان سال 2009 به عنوان بزرگترین گردهمایی بین ادیان جهان شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرنامه انگلیکنهای ملبورن، دالایی‌لاما روز چهارشنبه 9 دسامبر(18 آذرماه) در مراسم اختتامیه این همایش درمیان شخصیتهای دینی بین‌المللی، مدنی، دانشگاهی، علمی و سیاسی حضور خواهد داشت.

کشیش درک فیسکا مدیر اجرایی پارلمان ادیان جهان اظهار داشت: حضور دالایی لاما در این همایش نشان‌دهنده اهمیت این گردهمایی است که با حضور رهبران دینی و مدنی سراسر دنیا در رابطه با نقش گروههای دینی در اشاره به موضوعات جهان برگزار می‌شود.

وی همچنین در ادامه با توصیف دالایی‌لاما به عنوان فردی که در جستجوی صلح و سهیم شدن دانش معنوی خود با دیگران است ابراز امیدواری کرد که خبر حضور دالایی لاما سایرین را هم ترغیب کند که در ماه دسامبر به این پارلمان ملحق شده و بخشی از جنبش جهانی باشند که به انسانیت ایمان دارند و می‌خواهند با قلبی گشوده با پیران سایر ادیان و فرهنگها گفتگو کنند.

نشست هفت روزه پارلمان ادیان جهان با هدف ترویج هماهنگی میان ادیان جهان و جوامع معنوی برگزار می‌شود. این نشست دربرگیرنده 500 برنامه مختلف از جمله سخنرانی‌ها، گفتگوها، کارگاهها، نمایشگاهها و موضوعاتی چون حکمت مشترک در جستجوی آرامش درونی، ایجاد انسجام اجتماعی در جستجوی صلح، مصالحه با مردم بومی، تأکید ویژه بر معنویت بومیان و غلبه بر فقر در جهان است.

مرکز همایشها و نمایشگاههای ملبورن محل برگزاری این پارلمان خواهد بود.

کد خبر 870057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha